SWOS Scene: WWW.SENSIMAN.NET, Sensible Manager (SM) - manager SWOS on-line; 10 lig, gramy od 2000 roku!
Languages: pl

Zasady

1. Turniej prezentuje rozgrywanie piłkarskiej Ligi Polskiej na Amiga SWOS w trybie Season. Zasady Season 1:

1. Football manager features (transfers, stadiums, training) No
2. Footballer names are based on Real
3. Team names are based on Real
4. Footballer parametrization Original data
5. Type of Swos-tactics (for swos-matches) Standard tactics
6. Player participates as Club`s fan
7. Game length in [minutes] 3
8. File of competition Sea
9. Computing platform Emulated Amiga on PC
10. Game version 96/97
11. Matches are played by Administrator of league
12. Number of all available slots (player teams) in the tournament 27 or more
13. Available tournament types Lge, Cup
14. Season length in [months] 12+
15. Can players from foreign countries join too? Yes
16. Required program to download None

2. Składy pochodzą z oryginalnej wersji 96/97, która dla Ligi Polskiej zawiera skład ligowy jeszcze z sezonu 1995/1996.
3. Jeżeli chcesz zdradzić nam nazwę swojego ulubionego klubu z Polski, który spotkamy w wersji 96/97, to wyślij swój nick, miejscowość i nazwę drużyny na adres: season@swos.pl, a zostaniesz zapisany do grona kibiców. Są to zespoły stosowane również w Career, dlatego wybór może wynikać z podobnego wskazania klubu, jaki następuje na starcie tamtych rozgrywek. Na każdy następny Season można przedłużać lub zmieniać swoją przynależność, która nie jest do niczego zobowiązująca.
4. Wszystkie drużyny posiadają status Coach, a spotkania rozgrywane są w trybie Play Match. Długość meczu: 3 minuty, typ murawy: sezonowa, wszystkie drużyny gracza równe: wyłączone.
5. Pomysł turnieju wywodzi się z upodobania do nieskażonych, w starej postaci składów oraz rozgrywania meczów, kiedy piłkarzami steruje computer.
6. Po każdej kolejce umieszczane są na stronie plansze: full time, statystyki meczowe, kalendarz z rezultatami, aktualna tabela lub runda pucharu i lista strzelców. Przewidziane jest zdawanie relacji w formie highlights dla chętnych, wybieranie bramki kolejki i raportowanie niewykorzystanych rzutów karnych. W przypadku czerwonej kartki będzie zamieszczona dodatkowa plansza z sędzią i piłkarzem wraz z opisem: 1.) yy/r - druga żółta kartka w konsekwencji czerwona; 2.) y r - żółta kartka, kolejna nie druga żółta, ale bezpośrednio czerwona; 3.) r - czerwona kartka. Okoliczności pokazania są też w highlights. Żółte kartki podawane są tylko liczbowo w Match Stats.
7. Nie znamy wyników i na świeżo oglądamy - Przed zapoznaniem się z wynikami możemy przyjąć zwyczaj wcześniejszego obejrzenia video z najciekawszymi sytuacjami i strzelonymi golami. Atmosfera wyczekiwania na trafienie rozkłada się do 10 clipów na 1 mecz. Obserwujemy, czy w oglądanej akcji padnie gol, a może bramkarz wybroni, co daje powody do świetnej zabawy nad niewiadomym rezultatem. Akcje bardzo dalekie od powodzenia są pomijane w skrócie meczowym. Słaby Shooting na poziomie 0, 1 lub 2 tzn. strzały, które nie mają siły zapewne nie są satysfakcjonującym widokiem dla graczy-trenerów, którzy nie preferują grania w słabych klubach. Nie oznacza to, że nie możemy być świadkiem dobrych meczów. Folklor tej ligi to gole wpadające z powolnie lecącej piłki. Jeżeli ktoś jeszcze nie odkrył tej drugiej postaci gry, która cechuje się słabymi umiejętnościami u piłkarzy, to polecamy.
8. Highlights jest do pobrania w Kalendarzu rozgrywek, a obejrzymy go przy pomocy Amiga SWOS. Po zainstalowaniu ADFView, pobrane pliki hil przenosimy po 4 sztuki do (Disks/save.adf/..), ze względu na ograniczoną pojemność adf. Przy przenoszeniu nie trzeba zamykać włączonej gry. Dla poprawnego działania View Highlights musimy jednorazowo uruchomić po wgraniu gry dowolny mecz, poczym naciskamy Esc i przechodzimy do Load Highlights. P - pauza View Highlights.
9. Tryb Season został wybrany ze względu na zintegrowane rozgrywki liga+puchar oraz dostępność kalendarza. Status Coach dla wszystkich 18 klubów w Season został wybrany ze względu na otrzymanie (tylko w ten sposób) całego zestawu par kolejek w kalendarzu, pojawianie się czerwonych kartek oraz możliwość przejścia do Save Highlights bez utraty innych spotkań. Wynika to z faktu, że po opuszczeniu planszy z tabelą, tylko spotkania klubów Player i Coach czekają na Next match. Kalendarz podaje pary meczowe według zapisu: goście v gospodarze. Występuje to zawsze przy dwóch klubach Coach w parze. Kluby o statusie Coach mają też pierwszeństwo udziału w Pucharze Polski, nie dopuszczając tym samym zespołów z Non-League.
10. Zmiany zawodników ani zmiany w ustawieniu nie są wykonywane. Po każdej kolejce kontuzje są likwidowane, a kartki anulowane z pliku *.sea przez skrypt kasujący (by Tomplus), aby utrzymać gotowe do gry oryginalne składy. Z tego względu przydzielanie menedżerów do kierowania zespołami nie następuje. Jedyną aktywną formą uczestniczenia w turnieju jest przynależność do jakiegoś klubu jako kibic.
11. O kolejności w tabeli decyduje: 1.) Ilość punktów; 2.) Różnica bramek; 3.) Liczba strzelonych goli. System awansu i spadku nie obowiązuje, a zaznaczenie promocyjnej lub zagrażającej strefy w tabelach spełnia jedynie rolę atrapy ozdobnej. Pomaga to śledzić sytuację, czy klub wejdzie albo wydostanie się ze strefy.

Info CompetitionRys.1. I Liga Polska: 1.) Okres trwania sezonu ligowego (sierpień-czerwiec); 2.) Liczba drużyn ligowych; 3.) Krotność gier każdej z każdą drużyną; 4.) Punkty za zwycięstwo; 5.) Liczba zmian zawodników z zasobu ławki rezerwowych.

Info CompetitionRys.2. Puchar Polski: 1.) Okres trwania sezonu pucharowego (listopad-czerwiec); 2.) Premiowanie przewagi w golach na wyjeździe, w przypadku braku rozstrzygnięcia w dwumeczu; 3.) Liczba rund; 4.) Liczba zmian zawodników z zasobu ławki rezerwowych; 5.) Nazwa etapu; 6.) Ilość drużyn na danym etapie; 7.) Liczba decydujących meczów; 8.) Wariant dogrywki; 9.) Wariant serii rzutów karnych.

12. II Liga Polska to oddzielne rozgrywki specjalnie przygotowane, aby drużyny o statusie Non-League mogły grać w lidze i pucharze. Na tym poziomie ligowym udział bierze 9 zespołów Non-League oraz 1 klub vacat dla uzyskania wymaganej parzystej liczby drużyn w lidze. Na każdy sezon wybiera się jedną z metod na rozstrzyganie meczów z klubem vacat. Metoda I zakłada, że klub vacat każdy mecz przegra walkowerem 0-5. Teoretycznych strzelców pięciu bramek jak zwykle w takim przypadku ustala system. Rozpoznanie strzelców jest możliwe po meczu, z porównania przyrostu goli dla poszczególnych zawodników w planszy składu, dlatego przydaje się też wcześniejszy stan goli. Aby walkower był możliwy w spotkaniu Coach-Coach, to taki mecz poprzedza tymczasowa zmiana w hex edytorze statusu z Coach na Computer w pliku *.sea dla drużyny, która pauzuje (wygrywa). Metoda II zakłada, że klub vacat każdy mecz zremisuje 0-0. Wykorzystuje się do tego trick replay+hold_fire w celu zatrzymania gry, gdy odliczanie zegara trwa. Zaletą tej metody jest zerowy stan konta bramkowego i brak potrzeby tymczasowego zmieniania statusu klubu, ale wadą jest zdobywanie punktów za remisy. Zespoły II ligowe biorą też udział we własnym Pucharze Non-League (Rys.4), opartym o zasady podobnych (z niewielką liczbą drużyn) pucharów krajowych. Tworzenie nowego sezonu jest powtarzane do momentu, aż klub vacat nie będzie niepotrzebnie zajmować miejsca innym drużynom w Pucharze Non-League. Pliki executable i team.028 przygotowane pod II ligowe rozgrywki są do pobrania tutaj.

Info CompetitionRys.3. II Liga Polska.

Info CompetitionRys.4. Puchar Non-League.

Autor: Bliszka, Data: 15.02.2013