SWOS Scene: WWW.SENSIMAN.NET, Sensible Manager (SM) - manager SWOS on-line; 10 lig, gramy od 2000 roku!
Languages: pl

Zasady

1. Turniej prezentuje rozgrywanie piłkarskiej Ligi Polskiej na Amiga SWOS w trybie Season. Zasady Season 1:

1. Football manager features (transfers, stadiums, training) No
2. Footballer names are based on Real
3. Team names are based on Real
4. Footballer parametrization Original data
5. Type of Swos-tactics (for swos-matches) Standard tactics
6. Player participates as Club`s fan
7. Game length in [minutes] 3
8. File of competition Sea
9. Computing platform Emulated Amiga on PC
10. Game version 96/97
11. Matches are played by Administrator of league
12. Number of all available slots (player teams) in the tournament 27 or more
13. Season length in [months] 12+
14. Can players from foreign countries join too? Yes
15. Required program to download None

2. Składy pochodzą z oryginalnej wersji 96/97, która dla Ligi Polskiej zawiera skład ligowy jeszcze z sezonu 1995/1996.
3. Wszystkie drużyny posiadają status Coach, a spotkania rozgrywane są w trybie Play Match. Długość meczu: 3 minuty, typ murawy: sezonowa, wszystkie drużyny gracza równe: wyłączone.
4. Pomysł turnieju wywodzi się z upodobania do nieskażonych, w starej postaci składów oraz rozgrywania meczów, kiedy piłkarzami steruje computer.
5. Po każdej kolejce umieszczane są na stronie plansze: full time, statystyki meczowe, kalendarz z rezultatami, aktualna tabela lub runda pucharu i lista strzelców. Przewidziane jest zdawanie relacji w formie highlights dla chętnych, wybieranie bramki kolejki i raportowanie niewykorzystanych rzutów karnych. W przypadku czerwonej kartki będzie zamieszczona dodatkowa plansza z sędzią i piłkarzem wraz z opisem: 1.) yy/r - druga żółta kartka w konsekwencji czerwona; 2.) y r - żółta kartka, kolejna nie druga żółta, ale bezpośrednio czerwona; 3.) r - czerwona kartka. Okoliczności pokazania są też w highlights. Żółte kartki podawane są tylko liczbowo w Match Stats.
6. Nie znamy wyników i na świeżo oglądamy - Przed zapoznaniem się z wynikami możemy przyjąć zwyczaj wcześniejszego obejrzenia video z najciekawszymi sytuacjami i strzelonymi golami. Atmosfera wyczekiwania na trafienie rozkłada się do 10 clipów na 1 mecz. Obserwujemy, czy w oglądanej akcji padnie gol, a może bramkarz wybroni, co daje powody do świetnej zabawy nad niewiadomym rezultatem. Akcje bardzo dalekie od powodzenia są pomijane w skrócie meczowym. Słaby Shooting na poziomie 0, 1 lub 2 tzn. strzały, które nie mają siły zapewne nie są satysfakcjonującym widokiem dla graczy-trenerów, którzy nie preferują grania w słabych klubach. Nie oznacza to, że nie możemy być świadkiem dobrych meczów. Folklor tej ligi to gole wpadające z powolnie lecącej piłki. Jeżeli ktoś jeszcze nie odkrył tej drugiej postaci gry, która cechuje się słabymi umiejętnościami u piłkarzy, to polecamy.
7. Highlights jest do pobrania w Kalendarzu rozgrywek, a obejrzymy go przy pomocy Amiga SWOS. Po zainstalowaniu ADFView, pobrane pliki hil przenosimy po 4 sztuki do (Disks/save.adf/..), ze względu na ograniczoną pojemność adf. Przy przenoszeniu nie trzeba zamykać włączonej gry. Dla poprawnego działania View Highlights musimy jednorazowo uruchomić po wgraniu gry dowolny mecz, poczym naciskamy Esc i przechodzimy do Load Highlights. P - pauza View Highlights.
8. Tryb Season został wybrany ze względu na zintegrowane rozgrywki liga+puchar oraz dostępność kalendarza. Status Coach dla wszystkich 18 klubów w Season został wybrany ze względu na otrzymanie (tylko w ten sposób) całego zestawu par kolejek w kalendarzu, pojawianie się czerwonych kartek oraz możliwość przejścia do Save Highlights bez utraty innych spotkań. Wynika to z faktu, że po opuszczeniu planszy z tabelą, tylko spotkania klubów Player i Coach czekają na Next match. Kalendarz podaje pary meczowe według zapisu: goście v gospodarze. Występuje to zawsze przy dwóch klubach Coach w parze. Kluby o statusie Coach mają też pierwszeństwo udziału w Pucharze Polski, nie dopuszczając tym samym zespołów z Non-League.
9. Zmiany zawodników ani zmiany w ustawieniu nie są wykonywane. Po każdej kolejce kontuzje są likwidowane, a kartki anulowane z pliku *.sea, aby utrzymać gotowe do gry oryginalne składy. Z tego względu przydzielanie menedżerów do kierowania zespołami nie następuje. Jedyną aktywną formą uczestniczenia w turnieju jest przynależność do jakiegoś klubu jako kibic.
10. O kolejności w tabeli decyduje: 1.) Ilość punktów; 2.) Różnica bramek; 3.) Liczba strzelonych goli. System awansu i spadku nie obowiązuje, a zaznaczenie pędzlem promocyjnej lub zagrażającej strefy w tabelach spełnia jedynie rolę atrapy ozdobnej. Pomaga to śledzić sytuację, czy klub wejdzie albo wydostanie się ze strefy.

Info CompetitionRys.1. I Liga Polska: 1.) Okres trwania sezonu ligowego (sierpień-czerwiec); 2.) Liczba drużyn ligowych; 3.) Krotność gier każdej z każdą drużyną; 4.) Punkty za zwycięstwo; 5.) Liczba zmian zawodników z zasobu ławki rezerwowych.

Info CompetitionRys.2. Puchar Polski: 1.) Okres trwania sezonu pucharowego (listopad-czerwiec); 2.) Premiowanie przewagi w golach na wyjeździe, w przypadku braku rozstrzygnięcia w dwumeczu; 3.) Liczba rund; 4.) Liczba zmian zawodników z zasobu ławki rezerwowych; 5.) Nazwa etapu; 6.) Ilość drużyn na danym etapie; 7.) Liczba decydujących meczów; 8.) Wariant dogrywki; 9.) Wariant serii rzutów karnych.

Autor: Bliszka, Data: 15.02.2013