cover

SWOS 2020 - Nowa jakość Sensible Soccer


30 lat temu gracze Sensible World of Soccer marzyli o możliwości rywalizacji grając wspólnie mecze, te marzenia spełniają się w ostatnich latach.

Możliwość gry online jest dostępna już od wielu lat, przede wszystkim taką możliwość mieli fani wersji amigowej, gdzie na stronie SensibleSoccer.de rozgrywane były i są spotkania online, w formułach ligowych i turniejowych dla graczy z całego świata.

Jednakże, dopiero od niedawna możemy cieszyć się rozgrywkami online dla wersji PC. Niedawno 5 lutego 2023 roku, rozegrany został pierwszy turniej online na wersji PC.

Poniżej przedstawię kilka ciekawszych możliwości najnowszej wersji SWOS 2020, włącznie z danymi gdzie można pobrać grę. Zaczynajmy!

Po zainstalowaniu gry, ukazuje nam się launcher, który umożliwia odpowiednio skonfigurować swoją grę, dodając różne dodatki (DLC) w postaci różnego rodzaju grafik stadionów, głosów komentatorów czy też wyboru stylu gry i monitora.

Po włączeniu RUN SWOS 2020 ukazuje nam się takie dość znajome menu główne.

Main MENU

Po włączeniu RUN SWOS 2020 ukazuje nam się takie dość znajome menu główne. Najważniejsza jest rywalizacja z innymi graczami, więc tryb MULTIPLAYER rzuca się w oczy na początek. Aby zagrać z innym graczem, musimy zalogować się do tzw. lobby. Tutaj wykorzystujemy dane do logowania do serwisu SensibleSoccer.de, po zalogowaniu ukazuje nam się taki ekran:

Lobby 1

Mamy kilka opcji do wyboru, z powyższego obrazu np. mamy możliwość zagrania z Chrisem spotkanie, w tym celu należy wybrać ACCEPT przy imieniu gracza. Tutaj pojawia się już ekran konifiguracji rozgrywki i wyboru drużyny:

Lobby 2

Do wyboru mamy szereg opcji. Podstawową to wybór drużyny, wybiera się dokładnie tak samo jak znamy z podstawowej wersji gry, tak samo się wybiera taktykę, ustawia skład. Podczas wyboru składu jest nowość w postaci, zmiany koloru koszulek - przydaje się ta opcja gdy kolory są takie same lub podobne jak przeciwnika.

Lobby 3

Mamy do dyspozycji także prosty czat, a na prawo od czatu najważniejsze opcje rozgrywki czyli GAME STYLE, gdzie wybór jest pomiędzy wersją PC, Amiga i XBOX. Drugą istotną opcją to wybór bazy drużyn TEAM DB jako wybór klasyczny lub ze składami najnowszymi.

Dla tych co pamiętają rozgrywki z Sensible Manager, to twórcy ze społeczności SensibleSoccer.de, zintegrowali SWOS 2020 z serwerem na Discordzie, tutaj mamy możliwość w trakcie spotkania zobaczenie relacji na żywo z sytuacji na boisku #live_ticker, a po zakończeniu rozgrywki obejrzeć dokładne statystyki spotkania #live_score_board. Poniżej przedstawiam zrzuty z naszych spotkań z Chrisem.

#live_score_board #live_ticker

Jedną z ciekawszych nowości w SWOS 2020 jest opcja praktyki, szczególnie użyteczna dla osób które mają małe doświadczenia z grą lub bez irytacji swojej i przeciwnika, chcą potrenować ile dusza zapragnie. W tym celu w głównym menu jest opcje PRACTICE.

Praktyka

Tak jak widzimy na zrzucie, mamy możliwość podstawowych ustawień spotkania. Wybieramy stronę którą chcemy atakować ATTACK GOAL, poziom zaawansowania przeciwnika (takie gwiazdki słowne): CPU SKILL oraz czy chcemy aby przeciwnik posiadał linię obrony, pomocy lub ataku. Skrajnie, możemy grać tylko przeciwko bramkarzowi rywala.

Praktyka w akcji

W ustawieniach treningu mamy także wybór, co chcemy stale trenować. Klawisze funkcyjne F1-F12 oraz ALT dają możliwość natychmiastowego wykonania stałe fragmentu gry lub wykonanie jednego z dwóch rodzajów kopnięć. Przykładowo klawiszem ALT rzut wolny będzie tam gdzie w danej chwili jest piłka (na polu karnym przeciwka, będzie to rzut karny).

Klawiszologia treningu

Kolejną dodatkową rzeczą, której nie było wcześniej w grze, to rzuty karne z całą nową oprawą. Możemy wybrać sobie rozgrywki tylko jako karne i rywalizować tylko z tego poziomu. Zobaczymy listę nazwisk piłkarzy i kolejność z jaką będą występować. Przy samych zawodnikach mamy strzałki ukazujące gdzie zawodnik strzela, lub w przypadku bramkarza będzie się rzucał. (oczywiście w rozgrywkach online, nasz przeciwnik nie widzi gdzie się rzucimy/strzelimy przed wykonaniem akcji).

Rzuty karne

Prócz powyższych zmian, mamy większe możliwość użycia sterowania, wybór klawiszy funkcyjnych do sterowania nie powodują przypadkowych przerwań rozgrywki. Dlatego przy klasycznym dla gier PC układzie: W + S + A + D, to teraz przy takim sterowaniu klawisz S nie powoduje włączania się statystyk w trakcie spotkania.

DLC

Wróćmy na koniec do launchera, na powyższym obrazie mamy zaprezentowana listę różnych dodatków w różnych zakładkach. Tu przykładowe boisko z dodatkową oprawą graficzną. Tych dodatków mamy bardzo wiele do wyboru i dotyczą praktycznie każdego aspektu gry.

Nie zanudzając już bardziej, gdzie można grę tą grę dostać?

Gra jest dostępna na stronie https://sensiblesoccer.de/swos-2020 jako wersja WINDOWS. Tutaj warto odrazu się zarejestrować lub przypomnieć sobie hasło do konta, jeżeli już kiedyś rejestrowaliśmy się.
Oczywiście podczas instalacji SWOS 2020, otrzymamy zapytanie, o ścieżce do do podstawowej wersji gry, którą można pobrać np. z naszej strony Download

Aby znaleźć współgracza, polecam dołączenie do społeczności SWOS United na serwerze DISCORD.

Poniżej jeszcze mały kurs jak grać od Playaveli z SWOS United.

cover

Nowa strona SWOS.pl


Tak się składa, że mija 15 lat od kolejnej odsłony strony Polskiego Centrum SWOS, a dzisiaj mamy okazję opublikować nową wersję strony. Strony odświeżonej graficznie, dostosowana i usprawniana pod nowe urządzenia internetowe. Technicznie jest znacznie prostsza od poprzedniej, ale posiadająca dużo więcej możliwości rozwoju. Uproszczone zostało też menu i lista odnośników na stronie.

Z racji tego, że migracja artykułów i danych między wersjami wciąż jest niezakończona to tymczasowo starsza wersja jest pod adresem: www2.swos.pl.

Systematycznie będą migrowane artykuły, szczególnie te które stworzył Bliszka. Więc prosimy o cierpliowść.

Wciąż jesteśmy otwarci na twórców artykułów na stronę Polskiego Centrum SWOS, jeżeli masz ochotę na publikację niusów lub różnych tekstów to zapraszam do kontaktu.

SENSIBLE DAYS 2020 - Złoty Potok 18-19 lipiec


Sensible Days 2020 czyli Mistrzostwa Świata Sensible World of Soccer po raz 3-ci odbędą się w Polsce, tym razem w Złotym Potoku, 18-19 lipca 2020 roku.

Poprzedni mistrzostwa odbywały się w tych miejscach, co przyniosło nam już 11 medali w tym 6 złotych na wersji PC, 15 medali w tym, także 6 złotych w wersji Amiga.

2020, Poland, Złoty Potok
2019, Germany, Fulda
2018, Denmark, Billund
2017, Hungary, Budapest
2016, Netherlands, Almelo
2015, Poland, Lubin
2014, Denmark, Billund
2013, Germany, Berlin
2012, Netherlands, Almelo
2011, Bulgary, Varna
2010, Poland, Wrocław
2009, Germany, Fulda
2008, Germany, Pirmasens
2007, Germany, Pirmasens
2006, Germany, Pirmasens
2005, Germany, Pirmasens
2004, Germany, Pirmasens

Dlatego zapraszamy każdego kto ma ochotę zmierzyć się z najlepszymi graczami świata w Sensible Soccer na różnych platformach, zapraszamy do Złotego Potoku.

Należy się zarejestrować w danej kategorii, na tą chwilę utworzone dwie:
sensiblesoccer.de/index.php?option=com_t...w=tournament&id=5023 (AMIGA)
sensiblesoccer.de/index.php?option=com_t...w=tournament&id=5024 (PC)

Uwaga liczba miejsc ograniczona!!!

Pozostałe informacje na temat turnieju, w tym dokładna lokalizacja imprezy, jak wyglądają koszty zakwaterowania i inne szczegóły znalejdziecie pod adresem: https://sensiblesoccer.de/forum/sensible-days-swos-world-cup/27050-sensible-days-2020-zloty-potok-poland

SWOS 2020 na porcie Win32


SWOS na współczesne systemy, bez emulacji, bez dosbox... SWOS 2020 Wind32 Port

Nie dawno obiegła nas wiadomość że Sensible World of Soccer 96-97 może pozbyć się balastu jakim jest DOSBox lub inne alternatywne emulatory DOSa. Dlatego rozpoczęto po blisko 30 latach projekt tzw. portowania gry na współczesne systemy operacyjne jakim jest system Windows NT (rodzina systemów Windows XP, 7, 8 czy 10). Projekt został nazwany jako SWOS 2020, a data premiery zapowiadana jest na przyszły rok czyli lato 2019 roku tuż przed 2020!

Portowanie Sensible jest rewolucyjne i wiąże się z szeregiem korzyści:
1. emulacja zawsze jest ograniczona i zżera więcej zasobów komputera nawet jeżeli gra lub program jest z przed epoki
2. wreszcie można będzie uruchomić na każdym komputerze z Windowsem, a nie liczyć na cud.
3. Łatwiej stworzyć aplikację do łączenia się w grze sieciowej.
4. własna muzyka ale już w formatu .mp3
5. obsługa współczesnych kontrolerów gry
6. i więcej dodatkowych możliwości które czekają na nas w przyszłości!

Aktualnie portowanie jest skończone w 70-80% ale końcówka będzie najtrudniejsza, dlatego musimy jeszcze trochę poczekać, ale już możemy zobaczyć demo w serwisie Youtube.

Dyskusja na forum:

http://www.sensiblesoccer.de/forum/index.php?topic=26840.0

Turniej Sensible Soccer 2017 w Pszczynie


Zapraszamy na turniej Sensible Soccer 2017 do Pszczyny

TERMIN:

SSSL20101-2 lipca 2017 (sobota-niedziela)
w sobotę można zacząć od rana
w niedzielę można siedzieć do popołudnia

LOKALIZACJA:

Ośrodek Szkoleniowy Jachtklubu PTTK Pszczyna
nad Jeziorem Goczałkowickim
ul. Dębowa 5, Wisła Wielka

TURNIEJ:

tylko Amiga!
grać możemy praktycznie całe dwa dni sobota-niedziela
główny turniej w sobotę po południu / wieczorem
format turnieju w zależności od liczby graczy

MIEJSCA:

budynek jest z ryczącego PEERELU, nie ma wielkich wygód, ale tragedii też nie ma, jest duża sala do grania, kuchnia, łazienka, taras
18 miejsc noclegowych
pokoje 4-osobowe, jeden 2-osobowy

WYŻYWIENIE:

grill i/lub duszonki
napoje wyskokowe we własnym zakresie
sklep w odległości 5-10 min spacerem

CENA:

75 zł od osoby
płatne na miejscu

Więcej szczegółów wraz z listą uczestników tutaj: sensiblesoccer.de

Na czas umieszczenia tej informacji, zostało tylko 14 miejsc!!!

20-lecie Sensible World of Soccer


W ten weekend 12-13 listopada miała miejsce oficjalna premiera Sensible World of Soccer nieoficjalnego dodatku na 20lecie naszej gry.

Dodatek ma szereg usprawnień tj.:
- Aktualne składy dla CAŁEGO ŚWIATA na sezon obecny czyli 2016/2017.
- Kariera została oczywiście przetestowana i zaczynamy zabawę od bieżącego roku, a nie od 1996 :)
- Dodatkowo można grać online z graczami całego świata. W serwisie: DISCORD można znaleźć graczy chętnych do rywalizacji ONLINE.
- Wsparcie dla Amigi i PC.
Podziękowania, które także można zobaczyć w grze, są pod dodatkowym przyciskiem w MENU.

Grę na PC i Amigę można pobrać z tej strony: files.swos.eu/swos16-17/.

20-lecie wersji ECE


To już 20 lat od premiery wersji ECE. Została wydana 18/04/96. Odświeżone zespoły i turniej Euro 1996 (po raz pierwszy w historii wystąpiło w nim 16 drużyn) sprawiały, że gracze aż się palili do grania w karierę. Dla przypomnienia zajrzyjmy w drużyny z tamtego okresu - kolumna ECE.

20-lecie wersji 95/96


Wersja 95/96 (Amiga) jest pierwszą pod względem ukończenia prac nad silnikiem meczowym. Została wydana 01/12/95. Obecnie obchodzimy jej 20-lecie. Dla przypomnienia zajrzyjmy w drużyny z tamtego okresu - kolumna 95/96.2

Really I’m impressed with the gameplay


It is never too late to say: Really I’m impressed with the gameplay

Nazwa SWOS z kategorii gier komputerowych nic Ci nie mówi? Cykl Easy Start powstał z myślą o młodym odbiorcy, który może zachwyci się wirtualnym meczem piłki nożnej z dawnych lat 90. Odkryj grę z perspektywy lotu ptaka, poznaj klimat i oceń przerobione składy drużyn. Jeżeli potem stwierdzisz: "Naprawdę jestem pod wrażeniem gry" to witaj wśród graczy.

Online SWOS PC? To już rzeczywistość!!!


Online SWOS PC? To już rzeczywistość!!!

Witam, doczekaliśmy się fantastycznych czasów dla fanów SWOSa na PC, przez grube lata nikt nie potrafił stworzyć możliwości gry SWOS na PC, a dzisiaj świat Sensible obiegła wspaniała nowina o możliwości gry online, którą stworzył sam Zlatko Karas.

Hello Playa!
...
Lately I've been working on a SWOS++ version that can be played over the Internet. Such thing used to be much more complicated before, but awesome DOSBox made it much easier :) So if you are interested in testing I could send it to you, and I would also appreciate if you could spread it to some players that can help report bugs and issues - to create a netplay testing group so to say. Once it's acceptable it can go public into the world! Potentials are great, unlike WinUAE, if this version is success server can be made, to which clients could automatically report game results, or even upload entire saved games. That can allow automatic statistics keeping for each online player, automatic online tournaments and leagues etc. etc. and who knows what more :)
Ok here it is: swospp-alpha-1.9.1.2.rar
I've wrote a manual, for now it's a bit complicated to run but I hope to write a one-click launcher if online play catches on. If there are any problems I will try to explain better.
Feel free to redistribute for testing ;) Stay well!
Cheers, Zlatko

Sam odbiorca testował grę i przedstawię kilka zdjęć z tego programu. Sam również testowałem i potwierdzam jego działanie :)

Do testowania polecam wersję SWOSa od Olesio: http://olesio.eu/olesiolab/swos97_full_nocd_dosbox.rar. Aby grać zalecam zajrzeć do netplay-info.txt (dosbox/ipx.conf) gdzie jest zaznaczone, że trzeba w DOSBOX włączyć lub wpisać kilka ważnych informacji, które w skrócie przedstawię: ipx=true
ipxnet startserver #(dla tych z kim gracze będą się łączyć)
ipxnet connect 192.168.0.1 #(tutaj trzeba wpisać IP serwera z którym się trzeba połączyć, podany domyślny)
scaler=normal3x (większe wymiary okna gry)

14 lat Sensible Managera


Tak, tak dzisiaj obchodzimy 14 urodziny naszego menadżera, dokładnie - 17 marca w 2000 roku oficjalnie powstał nasz serwis, z tego dnia sięgają pierwsze zapiski.

Przez 14 lat Sensible Manager się zmieniał, pojawiały się nowe funkcje, różne funkcje się zmieniały, zmieniali się prezesi, rozgrywający, zmieniali się menadżerowie, było wiele dyskusji, konfliktów związaną z przyszłością gry, ale dzięki naszej wspólnej obecności ciągle mamy tą samą grę od samego początku. Nie znam innego menadżera w historii internetu który w niemalże niezmiennej formie działałby tyle lat. Może Wy znacie? (dajcie znać w komentarzach)

Ja w swoim imieniu chciałbym podziękować Chrisowi za to że jest z nami obecny jako Honorowy Prezes Sensible Mangera i wciąż rozgrywający nasze najstarsze ligi, chciałbym podziękować także późniejszym Prezesom (nawet jeżeli nie podołali wyzwaniom tej gry) czyli Longinowi, Piachowi, Dobremu oraz także Pagodowi. Chciałbym podziękować wszystkim rozgrywającym (aktualnym i byłym) lub piastującym ważne funkcje w grze: Martinezowi, Samothowi, Tomkoviczowi, Geraltowi, Piootrkowi86 oraz Kvachowi, a także Lionowi i Bliszce oraz Kubolowi który stworzył technicznie tą grę.

Chciałbym podziękować także wszystkim graczom którzy bawią się z nami już wiele lat m.in. Memu, Milczarowi, Olejowi, dj_trykowi, Brusterowi, Bacy, Adamsowi, Bobbiebobrasowi, Chudemu, Dylkowi, Guciowi, Jimbo, Kryzowi, Ruichi i pozostałym których nie wymieniłem.

Mam nadzieję że SM będzie istniał jeszcze wiele, wiele lat. Pamiętajmy jednak że menadżer bez Was graczy nie będzie istaniał, to my sami tworzymy tą grę :)